دپارتمان کودکان(6 الی12 سال)

اهداف اصلی دوره های ترمیک کودکان

دوره های ترمیک کودکان، حاصل سال‌ها تحقیق و تلاش گروه بزرگی از استادان و کارشناسان آکادمی زبان پیشگامان است.

در این دوره‌ها تمرکز بر تدریس هر 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی (Reading ،Writing ،Listening ،Speaking) و زیرمهارت‌های (Vocabulary،Grammar،Pronunciation) است.

با توجه به سیاست‌های کلی آکادمی زبان پیشگامان، این دوره تاکید بسیار ویژه‌ای بر روی تقویت مهارت گفتاری (مکالمه زبان انگلیسی) زبان آموزان دارد تا بتوانند پس از طی هر ترم به راحتی از تمامی ساختارها و کلمات نو آموخته خود در مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنند.

از دیگر اهداف اصلی آموزشی آکادمی زبان پیشگامان در دوره‌ های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، علاقمند کردن آنها به یادگیری زبان انگلیسی است.

در این راستا، برای بهبود کلیه مهارت‌های زبانی این گروه سنی مخصوصا در ترم‌های اولیه، تدریس از طریق شعر و بازی‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است در دپارتمان کودکان آکادمی زبان پیشگامان در کنار چندین سوپروایزر و کارشناس مجرب زبان انگلیسی ، یکی از مجرب‌ترین روانشناسان کودک کلیه فعالیت‌ های آموزشی موسسه را از نظر روانشناختی زیر نظر گرفته تا در کنار پربار و استاندارد بودن آموزش‌ها، علاقمندی کودکان به زبان انگلیسی حفظ شده و شخصیت آموزشی آنان نیز به خوبی رشد کند.

از آنجا که بر اساس اصول آموزشی زبان آموز در کانون اصلی توجه است، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که متغیر های شخصی زبان‌آموزان از جمله متغیرهای شخصیتی (Personality Variables)، تفاوت‌های فردی (Individual Differences) و مهارت‌های فردی (Personal Skills) تاثیر فراوانی بر میزان پیشرفت زبان اموزان در زبان دوم دارند که این نیز توسط استادان حرفه‌ای آکادمی زبان پیشگامان در نظر گرفته می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مهم این دوره، آماده‌سازی زبان آموزان برای شرکت در آزمون‌ های بین المللی مانند YLE، KETو PET است.

به عبارت دیگر، زبان آموزان پس از گذراندن سطوح مربوطه (طبق چارت آموزشی) می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

کتاب های دوره

منابع آموزشی دوره ترمیک کودکان در آکادمی زبان پیشگامان ،کتاب‌های First Friends و Family & Friends از دانشگاه آکسفورد هستند که کاملا با اهداف دوره مطابق بوده و زبان آموزان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بالاترین بازدهی به اهداف خود برسند.

این کتاب‌ها یکی از استانداردترین و پرطرفدار ترین سری‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان رده سنی 7 تا 12 سال هستند که تمامی فاکتورهای آموزشی لازم در آنها رعایت شده است.در کنار کتب مذکور کتب جانبی دیگری مانند کتاب های داستان  و …. نیز با زبان آموزان کار می گردد.

تعداد نفرات

با توجه به اهمیت تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی و اختصاص زمان کافی به زبان آموزان برای صحبت کردن، تعداد نفرات هر کلاس به صورت 12 تا 16 نفره در نظر گرفته شده است.

تعداد جلسات

تعداد جلسات دوره‌ ترمیک کودکان 20 تا 24 جلسه است که 2 جلسه آخر هر ترم صرفا مختص به کلاس‌ های بحث آزاد بوده که در آن تمام تلاش بر فعال سازی ساختارها و کلمات نوآموخته در طول ترم در مکالمات زبان آموزان است.

 

ویژگی های دوره های ترمیک کودکان

  • تعداد نفرات محدود مناسب (12 تا 16 نفر)
  • امکان انتخاب روز و ساعت توسط زبان آموزان هماهنگ با ساعات مدارس
  • استفاده از مجرب‌ ترین استادان آموزش زبان انگلیسی
  • استفاده از مجرب‌ترین روانشناسان کودک جهت نظارت بر امور آموزشی
  • مشاوره‌های منظم و پشتیبانی آموزشی مستمر در طول دوره به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری توسط کارشناسان موسسه
  • آموزش مکالمه زبان انگلیسی
  • برگزاری کلاس‌های بحث آزاد رایگان
  • برگزاری کلاس‌های رفع اشکال فردی رایگان
  • برگزاری جلسات فیلم
  • آماده سازی زبان آموزان برای شرکت در آزمون‌های بین المللی
  • استفاده از بروزترین منابع آموزشی

     

کلاس ها و خدمات جانبی رایگان دوره

اولین و مهم ترین شعار آکادمی زبان پیشگامان دوری از کارکرد با اهداف بیزنس محور و ارائه بالاترین خدمات با بهترین کیفیت ممکن است. به خود می بالیم که همواره بر شعار و سیاست های خود پایبند بوده و هستیم و در این راستا توانستیم کلاس های جانبی را به صورت کاملا رایگان اختیاری مختص زبان آموزان پیشگامان برگزار نماییم. به جرات می‌توان گفت آکادمی زبان پیشگامان جز معدود موسسات زبان در کشور است که اینگونه کلاس هایی را ارائه می دهد. در کنار این مورد فعالیت‌های دپارتمان کودکان آکادمی زبان پیشگامان ، چیزی فراتر از برگزاری دوره‌های اصلی آموزشی و دوره‌های مخصوص آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی است.

به باور ما، فراگیری زبان انگلیسی فعالیتی تک بعدی و صرفا محدود به روش‌های سنتی نیست که تنها در کلاس‌های آموزشی انجام شود، و بسته به نیاز و روحیه افراد، هر فعالیتی که به نوعی به زبان انگلیسی مربوط باشد می‌تواند تاثیر بزرگی روی پیشرفت آنان بگذارد و این مورد نیز یکی دیگر از دلایلی بود که تصمیم گرفتیم در کنار کلاس‌های اصلی آموزشی، از دوره‌های جانبی مختلف نیز برای بهبود دانش زبانی شما استفاده کنیم.

در این دوره‌های جانبی،زبان آموزان فرصتی خواهند یافت تا آنچه در کلاس‌های اصلی یادگرفته‌اند را در فضایی متفاوت و دوستانه‌تر در عمل استفاده کرده و با یادگیری نکاتی جذاب و سودمند، برای کلاس‌ اصلی خود یا در زندگی روزمره حرفی متفاوت برای گفتن داشته باشند!

اساتید به کارگرفته شده در این کلاس ها همگی از اساتید برتر بوده و به راحتی اهداف آموزشی کلاس را پیاده سازی می کنند.

این کلاس ها یکی از بزرگترین نقاط قوت آکادمی زبان پیشگامان محسوب می‌شوند که باعث شده‌اند میزان پیشرفت زبان آموزان در مهارت های مختلف مخصوصا مهارت مکالمه چندین برابر شود.

این دوره ها فقط مختص زبان آموزان آکادمی زبان پیشگامان بوده و تمامی زبان آموزان دوره های کودکان می‌توانند مادامی که زبان آموز موسسه هستند از این کلاس ها استفاده نمایند.

مدرسین دوره های ترمیک کودکان

استادانی که در آکادمی زبان پیشگامان مشغول آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند، از جمله برترین و موفق‌ترین استادان زبان هستند که مهر تایید به کارنامه علمی آنها زده شده است.

تمامی استادان دارای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در گرایش‌های زبان انگلیسی (صرفاً آموزش و ادبیات انگلیسی) بوده و حداقل 4 سال سابقه تدریس حرفه‌ای زبان انگلیسی دارند.

نکته حائز اهمیت دیگری که باعث موفقیت چشمگیر استادان دپارتمان کودکان آکادمی زبان پیشگامان در علاقمند کردن کودکان به یادگیری زبان انگلیسی شده است آموزش‌های روانشناسی کودک توسط مجرب ترین روانشناسان کودک به استادان آکادمی زبان پیشگامان است.

به عبارت دیگر، تمامی استادانی که در دپارتمان کودکان آکادمی زبان پیشگامان مشغول به تدریس هستند حدود 50 ساعت آموزش روانشناسی کودک را گذرانده‌اند و کاملا با شیوه های برخورد و رفتار با کودکان آگاه و مسلط هستند.

نحوه تعیین سطح و ثبت نام

تعیین سطح و مشاوره رایگان همه روزه از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 16:00 الی  20:00 شب به صورت شفاهی و رایگان انجام شده و پس از تعیین سطح، زبان آموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

در آزمون‌های تعیین سطح موسسه، 12 مولفه زبانی زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:

  • توان درک سوالات آزمون گیرنده (Understanding)
  • قابلیت تفکر انتقادی درباره سوالات (Critical Thinking)
  • میزان روان صحبت کردن زبان آموز (Fluency)
  • میزان رعایت ساختارهای دستوری و انتخاب صحیح واژگان (Accuracy)
  • دامنه ساختار های دستوری و واژگان مورد استفاده زبان آموز (Lexical and Grammatical Range)
  • سطح اضطراب زبان آموز هنگام استفاده از زبان دوم (L2 Anxiety)
  • میزان چسبندگی جملات تولیدی توسط زبان آموز از لحاظ مکانیک زبانی (Cohesion)
  • میزان پیوستگی در جملات تولیدی (Coherence)
  • میزان دقت در ارائه پاسخ هایی که مرتبط با سوال باشند (Task Achievement)
  • درصد استفاده از ساختار های طبیعی در زبان دوم (Attestedness)
  • میزان تلاشی که شنونده نیاز دارد تا منظور زبان آموز را درک کند (Listener’s Effort)
  • تاثیر کلی ارائه زبان آموز بر ممتحن (Overall Impression)

12 مولفه بالا، اصلی ترین پارامترهای سنجش کیفیت مکالمه زبان انگلیسی هستند و از ترکیبی از روبریک های آزمون های IELTS، TOEFL (iBT) ، FCE ، Michigan Test ، Chicago English Aptitude Test به دست آمده‌اند.

آزمون گیرندگان بر روی 4 پارامتر از 12 پارامتر بالا تمرکز می‌کنند. سوالات مطرح شده در آزمون تعیین سطح نیز به صورت کاملا تصادفی (Random Sampling) از بانک سوالات موسسه استخراج شده و هر سوال به صورت هدفمند 2 یا 3 متغیر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

پس از اتمام آزمون تعیین سطح، کارشناسان آموزشی ما درک بسیار جامع و شفافی از آناتومی زبان آموزان خواهند داشت.

 

قوانین دوره های ترمیک کودکان

  • هر زبان آموز بیش از 3 جلسه در هر ترم مجاز به غیبت نیست.
  • زبان آموزان متعهد به حضور در کلاس ها راس ساعت مقرر هستند.
  • شرکت در امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم الزامی است. در غیر اینصورت، موسسه از پذیرش زبان آموزان غایب در امتحان برای ترم های بعدی معذور خواهد بود.
  • زبان آموزان متعهد به تسویه شهریه قبل از شروع کلاس ها هستند.
  • حداقل سن استفاده از کلاس های آموزشی کودکان 6 سال و حداکثر 12 سال است.

 

آشنایی با امتحانات دوره های ترمیک کودکان:

در این دوره یک آزمون میان ترم و یک آزمون پایان ترم از زبان آموزان گرفته می شود:

آزمون میان ترم: این آزمون به صورت کتبی توسط یکی از سوپروایزرین موسسه در نیمه ترم برگزار می گردد و نقاط قوت و ضعف زبان آموزان به صورت انفرادی به ایشان گزارش داده می شود.این امتحان به زبان آموزان این فرصت را می دهد که سطح علمی خود را محک بزنند.

آزمون پایان ترم:این آزمون هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی برگزار می گردد.آزمون شفاهی توسط سوپروایزرین موسسه برگزار می گردد و امتحان کتبی نیز در زمان مقرر برگزار خواهد شد و پس از پایان ترم زبان آموز گزارش دقیقی از نقاط قوت و ضعف خود از سوپروایزر مربوطه دریافت خواهد کرد.

 

گزارش دهی به والدین

ما به عنوان موسسه پیشگام در رضایتمندی مشتری، برای اولیای زبان‌آموزان جایگاه بسیار ویژه ای قائل بوده و وظیفه خود می‌دانیم که اولیا کاملا در جریان روند آموزشی و میزان پیشرفت فرزند خود قرار گیرند.
شما اولیای عزیز در دوره های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌توانید به صورت هر جلسه از روند کلاس و میزان پیشرفت زبان آموز خود و ارائه نظرات از طریق اپلیکیشن اختصاصی آکادمی زبان پیشگامان بهره‌مند شوید.

این اپلیکیشن طوری طراحی شده که اولیا دقیقا می توانند با هر بار مراجعه از چند و چون کلاس ، موارد تدریس شده در کلاس و میزان پیشرفت زبان آموز آگاه شده و نظرات خود را برای استاد مربوطه انعکاس دهند.

در کنار این موضوع، اولیا  می توانند ارزیابی ها و کارنامه فرزند خود را از طریق اپلیکیشن اختصاصی پیشگامان دنبال کنند و از روند تحصیلی فرزند خود با خبر باشند.